יש לכם רעיון לאפליקציה? כך תהפכו אותו למציאות - TOP INVEST

יש לכם רעיון לאפליקציה? כך תהפכו אותו למציאות

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp

אתם יודעים איך היא תיראה. אתם בטוחים שהיא הולכת להיות הדבר החם הבא. אחרי הכול, בראש שלכם היא כבר חיה ובועטת. עכשיו הגיע הזמן לבדוק אם יש לה סיכוי בעולם האמיתי, ואולי אף להיכנס לפנתיאון האפליקציות ששינו את העולם – כמו ווטסאפ, אינסטגרם או Waze. איך עושים את זה? הנה השלבים שכל יזם חייב להכיר בדרך להפיכת הרעיון שלו לאפליקציה שכולם ידברו עליה.

הכרת המוצר

שלב זה הוא השלב הראשון בתכנון האפליקציה, ומטרתו היא לקחת את כל המחשבות והתובנות שלכם ולהעביר אותן למסמך מסודר. הנה כמה מהמרכיבים שיש לתת עליהם את הדעת:

  • הגדרה ראשונית – מהי מטרתה של האפליקציה? על אילו צרכים היא מבקשת לענות?
  • הגדרת קהל היעד – למי מיועדת האפליקציה? איזה טווח גילאים? סוגיה זו תשפיע על העיצוב, על הפיתוח ועל ה'שפה' של האפליקציה.
  • חקר המתחרים – האם יש אפליקציות מתחרות שמציעות בדיוק את מה שאתם מציעים? האם אתם אכן מביאים בשורה אמיתית?
  • היתכנות טכנולוגית – האם הרעיון שלכם בר ביצוע? האם תצליחו לממש אותו בעתיד הקרוב?

עוד לפני שאתם מציגים את הרעיון בפני שותפים או משקיעים עתידיים, מענה על השאלות הללו יעזור לכם להבין אם החלום שלכם הוא רק חלום – או שיש לו עתיד של ממש.

טיפ! לפני שאתם חושפים את הרעיון הגאוני שלכם לעולם – לחברים, ליועצים, למשקיעים או לספקי שירות – הקפידו להחתים אותם על NDA (הסכם סודיות). כך תגנו על הרעיון שלכם ותבטיחו שאף גורם לא יעשה בו שימוש.

 

גיוס כספים

אלא אם כן נולדתם עם תיבת אוצר מתחת לגראז' (ואז אתם יכולים לדלג לשלב הבא), סביר להניח שגם אתם תצטרכו להשיג מימון חיצוני לפיתוח האפליקציה ולשיווקה. גיוס הכספים למיזם יכול להיעשות בכמה אופנים – החל מגיוס המונים, דרך פנייה לקרנות הון סיכון וכלה במשקיעים פרטיים (Angels) – אך לא משנה באיזו דרך תבחרו, יש כמה נתונים שתצטרכו להציג בצורה משכנעת, לדוגמה:

  • ROI מה החזר ההשקעה הצפוי (ROI = Return of Investment). זכרו שאת המשקיעים מעניינת השורה התחתונה: מה יצא להם מזה.
  • תוכנית עסקית – תוכנית עסקית מפורטת, הכוללת תקציר מנהלים ממוקד, יכולה להכריע את גורל האפליקציה שלכם. ודאו שמי שמציג את המוצר הוא רהוט, כריזמטי, סוחף, ושיהיה מלֻווה על ידי חברת פיתוח המטפלת בצד הטכנולוגי, איש כספים, וכמובן מנכ"ל.

טיפ! מכיוון שהדרך לאקזיט עוד ארוכה, לפעמים כדאי להציג למשקיעים העתידיים גרסה ראשונית של המוצר (MVP = Minimum Viable Product). כך הם יוכלו להבין על מה אתם מדברים בלי שהשקעתם יותר מדי כספים.

אפיון טכנולוגי

בשלב הזה הרעיון שלכם מתחיל לקרום עור וגידים. אתם בוחרים חברת פיתוח אפליקציות, ומומחי האפיון שלה מנסים להמציא את הגלגל עבורכם: אילו פיצ'רים (מאפיינים) יהיו באפליקציה, אילו חלוניות יופיעו במסכים השונים, אילו תכונות ופונקציות של מכשיר המובייל יבואו לידי ביטוי וכיו"ב.

עיצוב האפליקציה

שלב זה משמעותי מאוד בתהליך בניית האפליקציה, שכן הוא מתמקד במשתמשים עצמם:

כיצד ייראה ממשק המשתמש (UI) ואיזו חוויה הם יחוו במהלך השימוש באפליקציה (UX). במסגרת עיצוב האפליקציה ואפיון ה-UX/UI נבדקים מגוון פרמטרים, כגון: כיצד יעוצבו המסכים השונים באפליקציה? מה הם יכללו? כיצד נציע למשתמשים חוויית משתמש נעימה ומהנה ככל האפשר?

חוויית המשתמש היא קריטית להצלחתה של האפליקציה, ולכן חשוב להשקיע גם בפרטים הקטנים והשוליים לכאורה – כגון גודל הכפתורים, כמות המסכים, אופן הצגת ההודעות, סגנון הפנייה למשתמשים וכיו"ב.

טיפ! בתום שלב זה אתם אמורים לקבל 'תרשים זרימה' של האפליקציה וכן סקיצות גרפיות שלה. נהוג לקבל 3-2 סקיצות (ומומלץ לדרוש זאת) כדי שתוכלו לראות כמה סגנונות עיצוביים שונים, להשוות ביניהם ולבחור את הסגנון המועדף עליכם.

 

פיתוח האפליקציה

תהליך פיתוח האפליקציה כולל את כתיבת הקוד, פיתוח האפליקציה למערכות הIOS (אייפון) ולאנדרואידופיתוח הפיצ'רים בהתאם לאפיון שהגדרתם יחד עם בית התוכנה טרם הפיתוח, ובסיוםבדיקות איכות (QA).

טיפ! במאי 2018 נכנס לתוקפו חוק ה-GDRP (תקנות הגנת המידע האירופאיות). על פי החוק, ארגון או עסק האוסף ומעבד מידע חייב להגן עליו כך שלא יהיה חשוף לגורמים זרים. התקנות הללו מחייבות, כמובן, גם אפליקציות – וחשוב לוודא שאתם עומדים בדרישות החוק.


שיווק האפליקציה

גאונית ככל שתהיה, אפליקציה ללא קהל משתמשים תיעלם מהר מן העולם. חשוב לגבש אסטרטגיית שיווק נכונה, המתחילה עוד לפני השקת האפליקציה. האסטרטגיה צריכה לכלול בידול של האפליקציה מאפליקציות מתחרות,  קמפיינים פרסומיים (ורצוי שיהיו ויראליים), בניית קהילה רלוונטית, יצירת תוכן (כתוב, חזותי, מצולם) ועוד. אף על פי שמדובר בנכס דיגיטלי, שיווק המשלב און-ליין ואוף-ליין יכול להגדיל פלאים את החשיפה ואת הוויראליות השיווקית.

ולפני שקופצים למים העמוקים, טיפ מהשטח – רובי בן שמעון, מנכ"ל חברת AppGate המתמחה בפיתוח אפליקציות, מתייחס לתחילת המסע של יזמי האפליקציות: "לא חייב להיות גאון מחשבים על מנת להצליח.בעולם האפליקציות אין קיצורי דרך, וחייבים לתת מענה לכל השלבים – לרבות תחומי השיווק והניהול הפיננסי, נחישות, התמדה ואסרטיביות הם הכלי בדרך להצלחת המוצר.

עוד מוסיף בן שמעון: "הבסיס להצלחה שלכם הוא ידע. אל תתביישו לשאול שאלות את החברה או את איש המקצוע שמולכם, העדיפו כאלו שמספקים מידע בעל ערך, ובקיצור: השקיעו מאמצים במציאת חברה מנוסה שמבינה אתכם ואת הרעיון שלכם. אל תתפשרו  – כדי שהרעיון שלכם אכן יפותח כמו שצריך ויהפוך לאפליקציה, ולא ילך לאיבוד אי-שם בדרך".  

גם לך יש רעיון? בוא נהפוך אותו למציאות!
השאירו פרטים וקבלו שיחת ייעוץ במתנה
תגובות