כך תפתחו את האפליקציה שלכם מבלי לחרוג מהתקציב שהגדרתם - TOP INVEST

כך תפתחו את האפליקציה שלכם מבלי לחרוג מהתקציב שהגדרתם

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp

התחרות על ליבו של הצרכן בעידן הטכנולוגי מאלצת עסקים, יזמים וסטארט-אפים לחשוב שלושה צעדים קדימה. כולם מנסים לפתח כלים חדשניים, להישאר בתודעתו של הלקוח ולאפשר לו ליהנות מחוויה יוצאת דופן. כל אלה מובילים עסקים גדולים כקטנים, כמו גם יזמים פרטיים, לפתח אפליקציות ייעודיות המתאימות לצרכים שלהם.

לפני שמתחילים אפיון ראשוני לאפליקציה חשוב להבין באיזו טכנולוגיה נפתח את האפליקציה, מה סגנון העיצוב, ומהו התקציב הדרוש לפיתוח האפליקציה בטכנולוגיה זו.

כמה זה עולה לנו?

עלות פיתוח אפליקציה נעה בין 60 K ל-150K (לאפליקציה בסיסית) ומורכבת מכמה פרמטרים מרכזיים המשפיעים על המחיר: אפיון האפליקציה, שעות הפיתוח, סוג הטכנולוגיה הנדרשת, עיצוב האפליקציה ובדיקות המוצר. אם נחלק את העוגה, זה יראה בערך ככה: אפיון 7%, עיצוב 8%, פיתוח 75%, בדיקות 10%.

אם לפשט את הנושא, אפשר לומר שהמחיר לפיתוח אפליקציה הוא בעיקרו פונקציה של זמן, וככל שהאפליקציה מורכבת יותר, כך יהיה המחיר שלה גבוה יותר.

"אפשרויות הפיתוח כיום הן בלתי מוגבלות, כיוון שניתן לבצע שימוש בתוספים שונים ומוכנים מראש כמו זיהוי פנים וטביעת אצבע", מספר לנו עומרי בן שושן, הבעלים של חברת Appgate, המתמחה בפיתוח אפליקציות בטכנולוגיית Native. "לדוגמה, קיימים פיצ'רים מובנים במובייל שכל אפליקציה יכולה לגשת אליהם ולבצע בהם שימוש. אפליקציות המבוססות על פיצ'רים אלו תהיינה לפעמים זולות לפיתוח, לעומת אפליקציות המצריכות פיתוחים מיוחדים", מסכם בן שושן.  

לדוגמא, אפליקציה שכל מטרתה הוא שליחת קורות חיים, צריכה להיות פשוטה מאוד ומכאן שניתן לפתח אותה בזמן קצר ובמחיר זול יחסית. לעומת זאת, אפליקציה שאמורה לחשב כמה זמן יקח להגיע מהמיקום בו אני נמצא למיקום אחר שבחרתי, בהתחשב בתנאי דרך משתנים כמו פקקי תנועה וכמות נהגים על הכביש בשעה הרצויה (למשל כמו waze), תהיה יקרה משמעותית.

פיתוח טכנולוגיית Native, יקר אך משתלם לטווח הארוך

כיום ישנן שתי שיטות פיתוח בולטות בשוק: Native ו- Hybrid.

פיתוח אפליקציות Native לוקחות יותר זמן, מפני שבפועל יש כאן פיתוח של שתי אפליקציות נפרדות. הן בנויות בצורה שונה, האפיון דומה אך לא זהה, ושפת הפיתוח שונה לחלוטין.

ברוב המקרים מדובר גם במתכנתים שונים. אחד מפתח לאנדרואיד ואחד מפתח ל IOS. (מערכת ההפעלה של מכשירי אפל)

פיתוח בטכנולוגיית hybrid לעומת זאת, הוא קצר יותר, מפני שמפתחים את אפליקציה פעם אחת ו"אורזים" אותה לכל פלטפורמה בנפרד.

שואלים את עצמכם אם הייתם מזהים אפליקציה היברידית אם הייתם רואים אחת? הנה כמה כאלו:

מה שכן, בגלל חוסר ההתאמה המלאה למכשירים בגלל פיתוח "גנרי", סובלות האפליקציות ההיברידיות לעיתים ממחסום ביכולות ביצוע- כלומר דרישות לקוח שאי אפשר לקיים או עבודת יתר על עדכונים של הפלטפורמה המלווה (למשל עדכון ה"אריזה" לאנדרואיד מפני שאפל שינו דרישות והמערכת הצריכה עדכון- שלא פועל טוב במערכות אנדרואיד).

"אנו מפתחים את מוצרינו בטכנולוגיית Native, שיטה הנחשבת לטובה יותר בעולם, למרות שהיא דורשת יותר זמן ואנשי צוות, אך התוצאה איכותית הרבה יותר. יכולות הפיתוח לא מוגבלות, אין בעיה של פונקציונאליות ובקיצור, בפיתוח Native מתקבלת תוצאה של אפליקציה מהירה, ברמה גבוהה", מסכם בן שושן וממשיך: "כאשר קיבלנו לידינו את משימת פיתוח האפליקציה של 'אגד' והבנו את הדרישות, לא חשבנו פעמיים. רק פיתוח Native ענה על הצרכים של המותג והאפיון של המוצר".

דבר נוסף, חשוב להבין שישנו הבדל בין פיתוח אפליקציה לאנדרואיד לבין פיתוח לאייפון וזאת למרות שבסופו של דבר הלקוח הסופי מקבל תוצאה זהה. הסיבה היא, ששפת הפיתוח והסטנדרטים של אפל ושל אנדרואיד שונים לחלוטין. כך למשל, פיתוח Native דורש מינימום חמישה אנשי צוות, חלקם עובדים על פיתוח אייפון, חלקם על פיתוח לאנדרואיד, חלקם על מה שנקרא "צד שרת" שהוא ה"מוח" שמנהל את האפליקציה מאחורי הקלעים. באופן טבעי, כל אלה משפיעים על העלויות.

אפיון כאבן דרך במסע, אך בדרך נוחה

אפיון הוא המסמך החשוב ביותר בתהליך, כיוון שתפקידו להגדיר ללקוח מה הוא עומד לקבל ולחברת הפיתוח מה צריך לפתח – סוג של תיאום ציפיות. האפיון גם מגדיר את המחיר הסופי של האפליקציה, כי אז מתבררת לנו כמות שעות הפיתוח הנדרשות. למרות שרבים יודעים את חשיבותו של המסמך, האפיון הוא עקב האכילס של יזמים או בעלי חברות הניגשים לתהליך פיתוח אפליקציה וזאת משום שכיום חברות פיתוח דורשות לבצע אפיון בתחילת הדרך, על מנת לבצע תמחור מדויק עבור הפיתוח בהתאם לצורכי הלקוח ותיאום ציפיות. על אפיון זה הן דורשות, ובצדק, סביב 20,000 שקלים, שלא תמיד נוח לשלם עוד לפני שיודעים מה יהיה הסכום הסופי.

"זו הסיבה שהחלטנו להציע אפיון ראשוני ללא, ללא תשלום, ולהעניק עלות משוערת, שלרוב אינה משתנה לאחר האפיון המקצועי", מספר בן שושן וממשיך: "ברגע שהלקוח מאשר את הפרויקט, אנו מכניסים את כל המידע שהתקבל בפגישה הראשונית לאפיון, וכך מאפיינים ללקוח אפליקציה המתאימה לצרכיו כשהמחיר ידוע מראש".  

לסיכום, פיתוח אפליקציה הוא פרויקט עם אופי כלכלי דינמי בבסיסו, אך ניתן לשליטה בחברות פיתוח מסוימות. בחירת הטכנולוגיה המדויקת, עיצוב, אפיון מסודר ואפיון חוויית משתמש, כל אלו קריטיים מאוד עוד בתחילת הדרך ויכולים להשפיע על התוצאה הסופית- מבחינה כלכלית ומבחינת חוויית המשתמש.

רוצה לשפר את חווית השירות ללקוח בעסק שלך? או אולי להפוך את הרעיון שלך לאפליקציה מצליחה?
כמה פרטים ואנחנו כבר חוזרים!
תגובות